Innowacja „Emocjonalna karuzela” wprowadzona będzie w grupie 4 – latków.
Celem jaki przyświecał tej inicjatywie było wspieranie dzieci już od najmłodszych lat w rozumieniu świata, szczególnie związanego z emocjami. Dzieci przeżywają rożne emocje, które są dla nich czymś nowym, nieznanym powodują trudne sytuacje. Przedszkolak mierzy się z wachlarzem emocji( radość, smutek, zazdrość, gniew, tęsknota, wstyd, strach). Są to emocje, których dzieci doświadczają na co dzień zarówno w domu jak i przedszkolu. Poznanie i zrozumienie świata emocji ułatwia dzieciom funkcjonowanie w grupie przedszkolnej, a także po za nią. Poprzez czytanie dzieciom bajek, opowiadań rozwijamy w dzieciach wyobraźnię, wrażliwość na otoczenie, pozwalamy zintegrować się z bohaterami, z ich przeżyciami, trudnościami, wyzwaniami jakie stawia przed nimi świat.
Cele ogólne:
- budzenie kreatywności i wyobraźni,
- kształtowanie nawyku słuchania i opowiadania,
- wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci,
-kształtowanie oraz wypracowywanie sposobów i umiejętności radzenia sobie z emocjami(radość, złość, smutek, strach),
- wspieranie w rozwoju określania swoich uczuć i nastrojów,
- budowanie pozytywnego obrazu siebie i świata,
Cele szczegółowe:
- nawiązywanie pozytywnych kontaktów,
- rozwijanie umiejętności współdziałania,
- wyrażanie swoich uczuć słowami i czynami,
- kształtowanie samoświadomości emocjonalnej,
- umiejętność rozróżniania dobrego i złego zachowania,
- kształtowanie empatii,
- uczenie skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- wzmacnianie i aktywizowanie dzieci wycofanych i nieśmiałych.
Oswajaliśmy kolejną emocję, jaką jest złość. Poznaliśmy przygodę Fenka oraz dowiedzieliśmy się czy można się złościć? czy można schować złość do szuflady? Przygoda Fenka pokazała nam, że złoszczenie się jest naturalne i nie jest niczym złym. Poznaliśmy dobre sposoby na radzenie sobie ze złością oraz czego nie robić w kiedy złość nas odwiedza.